The Month of Cheshvan – Scorpio

In the Kabbalistic Astrology, the month of Cheshvan, Scorpio, its known for its intensity and control. Scorpio is a sign of the water family and in the tree of life represents the fire of the water. So it’s a combination of water and fire. It can become an intense steam that burns.

The month of Cheshvan starts at the sunset of October 8, 2018, Monday and the first day of Scorpio is known to be one of the most positive days of the year.

Mind the revenge, the neighbor’s grass is not always greener, mind the possessiveness and jealousy and a key tip for this month is to mind the control. The Kabbalists teach that control hides fear, so it’s an amazing opportunity to build more certainty in the Light, in the mind over matter, in having the desire to connect with the consciousness that at the bigger plan everything is for our growth.

One of the positive traits of Scorpio is the determination!! If you want to know if there’s something wrong with the Scorpio is when he/she becomes quiet! Go beyond taking things personal and maybe the person is facing a challenge that is not connected with you directly, be impartial and clear. Sweet the judgment!

Follow the letters that rule this month, Dalet: the first one from right to left, is the letter that created the planet Mars, in the Kabbalistic Astrology Mars rules Scorpio and Pluto is the co-ruler. The letter nun, is the letter that rules the Constellation of Scorpio, make an eye contact with them so you can connect with the most positive aspects of the month.

I wish you a very happy month, as we say in Hebrew, Chodesh Tov,

Alessandra Miranda
www.alessandramiranda.com.br
contato@alessandramiranda.com.br

O Mês de Escorpião , Cheshvan

Na Astrologia Kabbalistica o mês de Cheshvan, Escorpião, é conhecido pelo seu controle e intensidade excessivos. O escorpião é um signo da família da água mas dentro da árvore da vida ele representa a coluna da esquerda da família da água, ou o julgamento da água, o fogo da água. Isto quer dizer que este signo é uma combinação de fogo e de água. Dependendo da intensidade destes dois elementos pode-se ter um vapor que queima.

Durante o mês de Cheshvan, que tem início no por do sol desta segunda-feira , 8 de Outubro de 2018, é importante evitar o extremismo, o oito ou oitenta e se esforçar para conectar com o equilibro, o caminho do meio.

Cuidado com a vingança, o achar que a grama do vizinho é mais verde que a sua, com a possessividade e o ciúme. Os Kabbalistas nos ensinam que o controle esconde o medo, então é uma oportunidade incrível para trabalhar mais a certeza na Luz, na mente sobre a matéria, em ter o desejo de se conectar com a consciência que no plano maior tudo é para o nosso bem e o nosso crescimento.

Um dois pontos positivos do escorpião é a determinação e uma das forma de saber que algo está errado com ele é o seu silêncio. A melhor forma de resolver os conflitos é colocar as cartas na mesa e não ficar desconfiado, achando que a outra parte tem um motivo escondido.

Adoce o julgamento e se abra com o próximo. Desfrute também da sensibilidade, sensualidade e intuição que este mês nos traz.

Seguem as letras que regem Escorpião, Dalet: a primeira da direita para a esquerda, é a letra que criou o planeta Marte e na Astrologia Kabbalistica Marte rege o signo de escorpião e Plutão é o co-regente. A letra nun, é a letra que rege a constelação de escorpião, o contato visual com estas letras é uma ferramenta usada para irmos além dos pontos frágeis de Cheshvan.

Desejo a você um mês com bastante foco e determinação, com equilíbrio e bastante intuição.

Ótimo mês, Chodesh Tov,

Alessandra Miranda
www.alessandramiranda.com.br
contato@alessandramiranda.com.br

About

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *